• 5700 Gyula, Sándorhegy 2
  • Telefon/Fax: 66/562-270, 66/463-540

Aktualitások

Previous Next

Sítábor a Hargitán (Határtalanul)

Az iskolánk diákjai idén is sítáborban vehettek rész Hargitán a HAT-18-02-0262

Beszámoló a Göndöcs Benedek Középiskola sítáboráról a Madarasi Hargitán!
2019.02.24. – 2019.03.01.

Nagyon megörültünk, amikor kiderült, hogy megnyerte iskolánk a Határtalanul program keretében a beadott pályázatot.
2019.02.24-án útnak indultunk, úticélunk Erdély központja, a Madarasi Hargitára. Alföldi emberekként, már a táj elvarázsolt minket, főleg ahogy közeledtünk az úticélunk felé. Ívó településre érve a busz már nem tudott tovább menni, így a holmikkal együtt átszálltunk egy traktorra, ami felvitt minket a hegyre. Ez egy igazán különleges élmény volt, hiszen beesteledett és a havas erdőn keresztül csodálatos tá tárult elénk.
Második nap 2019.02.25-én reggelén csodálatos látvány fogadott minket, a Madarasi hegycsúcsokban gyönyörködhettünk. A Madarasi-Hargita, ahol a Hargita-hegység és Székelyföld legmagasabb hegycsúcsát meg néztük, mint látványosság. 1650 méteren található a Madarasi-Hargita menedékház, amelyet 1941-ben építettek a magyar kormány támogatásával. Ez ma Székelyföld legnépszerűbb síközpontja. Összesen 4,5 km-nyi sípályát találhatunk itt 1500-1760 m tengerszint feletti magasságban.

A séta után a síelés rejtelmeivel ismerkedhettünk meg. Felszereléseket vettük magunkhoz, felpróbáltuk a cipőket, léceket és kicsit csúszkáltunk a szállás előtti havon. Akik már tavaly is síeltek, azok a pedig Szász András és Mittag Mónika tanárok segítségével birtokba vették a pályákat.Az első alkalommal síelők Fekete Szabolcs, Mittag Roland és Antal Zsolt tanárok segítségével tanultak síelni.

A következő napon 2019.02.26-én vendéglátóink érkeztek meg Gyergyószentmiklósról, a Salamon Ernő Gimnáziumból, a 11. osztályos tanulók, akikkel egy egész napot tölthettünk el. A délelőtt csoportjátékokkal és ismerkedéssel zajlott. Hamar kialakultak barátságok. Székelyföldi néptáncot tanítottak nekünk, mindenki bekapcsolódhatott a körtáncba, így mozgalmas kavalkád alakult ki a két iskola diákjai segítségével. Kisebb versenyeket is rendeztük, ahol nem minden esetben nyertek a hazai versenyzők. Nagyon jó hangulatban telt a délután.

Február 27-én Gyergyószentmiklós felé vettük az irányt.a vendéglátóinkkal találkoztunk Gyergyószentmiklóson a Salamon Ernő Gimnáziumban, ahol mindenki megtartotta az előadását a megadott témákban, melyek rengeteg új ismerettel voltak megfűszerezve. Megnézhettük a patinás iskolaépületet, amely 1908-ban épült. A gimnáziumban több kiállítás is található. A legérdekesebb volt az iskolamúzeum. Egy nagyon szép napot tölthettünk együtt.Találkozásunk végén közös fotót készítettünk, mely megőrzi az emlékeket.

A következő délelőttön Február 28-én korán keltünk, mert sok programot terveztünk erre a napra is, hogy megismerkedhessünk Gyergyószentmiklós nevezetességeivel.Gyergyószentmiklós egy város Erdélyben. Hargita megye harmadik legnépesebb városa, az egykori Gyergyószék központja.A következő települések tartoznak hozzá: Gyilkostó, Kovácspéter, Vargatag és Visszafolyó.
Erdély egyik leghidegebb éghajlatú városa, évente átlagosan több mint 160 fagyos nappal.

A településen hagyományos népi mesterségek közül fontos megemlítenünk a fafaragást, gyapjúfonást, kerámiakészítést, szalmafonást, méhészetet, fazekasságot, tojásírást valamint a kovács és ácsmunkákról sem szabad megfeledkeznünk.
Megtekintettük a Szabadság teret, a Márton Áron utcát, a Zsinagógát, a Szent István király ereklyéinek felmagasztalása templomot és a Vízimalmot. Ellátogattunk a Katolikus Plébániára is, ahol finom teával és zsíros kenyérrel vendégeltek meg minket és még többet megtudhattunk a település múltjáról is.

A következő napokon már igen bátran síelt a csoport, mindenki leereszkedett a nehezebb pályákon is. Ezen a napon versenyeket tartottunk a diákoknak.
Március 1-én reggel indultunk haza. Útközben több településen is megálltunk, hogy még jobban megismerkedjünk Erdély nevezetességeivel. Korondot tekintettük meg először.A faluhoz közeli Árcsó borvízforrás mellett a 19. században épült ki a Korondi-fürdő, amely egyike volt a három leghíresebb székelyföldi gyógyfürdőnek. Itt mindenki tudott vásárolni ajándékot az otthon maradt családtagoknak és a kürtös kalácsot is megkóstolhattuk. majd több órás utazást követően Kolozsváron tartottunk nagyobb pihenőt és Nagyváradon még volt időnk a felújított várat is megtekinteni.

Mindannyian egy életre szóló élménnyel tudtunk gazdagodni.Köszönjük a Határtalanul Program támogatását.